potkan

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Vianoce ako marketingový nástroj gigantov, alebo dobročinná propagácia?

S poľutovaním musím napísať zopár riadkov, ktoré sa mnohých čiateteľom určite nebudú pozdávať, žiaľ realita je taká. Ako máloktorí viete naše občianske združenie organizovalo resp. chcelo zorganizovať materiálnu zbierku pre detské domovy, útulky, tiesňové centrá a iné inštitúcie podobného druhu. Žiaľ naše obchodné centrá sa rozhodli inak...pokračovanie www.preveda.sk v sekcii Projekty
S poľutovaním musím napísať zopár riadkov, ktoré sa mnohých čiateteľom určite nebudú pozdávať, žiaľ realita je taká. Ako máloktorí viete naše občianske združenie organizovalo resp. chcelo zorganizovať materiálnu zbierku pre detské domovy, útulky, tiesňové centrá a iné inštitúcie podobného druhu. Žiaľ naše obchodné centrá sa rozhodli inak. S dobrým úmyslom chodili naši členovia osobne prosiť niektoré hypermarkety, do desiatok z nich sme zaslali žiadosti o realizáciu nášho projektu práve v ich obchodnej sieti, no ďalej ako po vrátnicu sme sa nikdy nedostali, dokonca i s osobami, ktoré majú takéto charitatívne akcie na starosti, sme sa bavili iba z vrátnice cez telefón a ani po vypočutí nášho plánu o organizovaní dobročinnej akcie nás nepustili ďalej a bez akéhokoľvek normálneho vysvetlenia nás odmietli. Neskôr som sa dozvedel, že mnohé hypermakety robia už rok dopredu akýsi výber firiem, ktoré budú môcť v daných obchodných sieťach realizovať svoju charitatívnu činnosť. Podotýkam však, že to tak robia iba niektoré. Nemám nič proti tomu, ale tu prichádza otázka nad ktorou som sa nikdy nezamýšľal pokým som nechcel zorganizovať projekt podobného rázu a tou je propagácia. Myslíte si, že je normálne aby obrovské giganty organizujúce pod rúškom sviatku Vianoc charitatívne zbierky vynakladali také obrovské peniaze na pútače a na reklamu rôzneho druhu? Vidíme ich všade, tlačia sa na nás z každého kúta. Je normálne aby obchodné siete bez problémov dali možnosť realizovať zbierku takýmto gigantom a s takýmto, akože dobrosrdečným nápadom im dovolili spropagovať svoj projekt istou formou dobrosrdečnej reklamy? Čo je to za systém, v ktorom je možné vynaložiť peniaze na reklamu a spropagovať vlatnú firmu pod rúškom takéhoto sviatku akým Vianoce sú a vyberať tak peniaze od ľudí, ktorí by často dali aj to posledné lebo vedia, že existujú na svete ľudia, ktorí ich peniažky potrebujú viac ako oni sami. Prečo teda bohaté firmy rovno neprevedú peniaze za reklamu na vlatnú propagáciu priamo, prečo musia vyberať takýmto spôsobom peniaze. My sme organizovali len malú materiálnu zbierku a žiaľ okrem pár vecí, ktorými prispeli naši členovia sa nám nepodarilo uskutočniť náš projekt do takej miery ako sme chceli. Ale aj to málo stačilo na to aby sme videli v očkách detí radosť a nadšenie. Sme radi, že sme mohli pomôcť aspoň pár detským domovom a veríme, že aj iné občianske združenia, ktoré majú určite podobné skúsenosti budú mať viac priestoru aby v budúcnosti dokázali bez obrovsky vynaložených peňazí zorganizovať zbierku, ktorej výťažok bude vyšší ako náklady spojené z propagáciou vlastnej firmy podieľajúcej sa na nej. Ešte raz Vám prajeme krásny nový rok 2007 veľa, veľa zdravia, štastia a lásky. členovia OZ PREVEDA www.preveda.sk

Vianoce ako marketingový nástroj gigantov, alebo dobročinná propagácia? | stály odkaz

Komentáre

  1. mno
    Ja tiez robim v jednej neziskovke a tiez sme pred vianocami organizovali zbierku. Nastastie mame kontakty v jednom hypermarkete v nasom meste. Robili sme pre nich niekolko akcii na den deti a tak, za co sa oni odvdacili materialnou podporou a tiez priestorom na takuto nasu zbierku. Takze sme to mali "lahke".
    Taktiez nesuhlasim so zbierkami typu Orange konto, kde sa vynalozia nekrestanske prachy len na propagaciu. Lenze moderne ludomilstvo firiem funguje presne tak...ze cast vyzbieranych penazi ide firme a len zvysok tam kam ma. Ale kedze tieto giganty vyberu asi tak 3000nasobok toho co sme vyzbierali my, tak preco by si cast nenechali, ved pomozu v ovela vacsej miere ako dobrovolnicke organizacie, ktore zbieraju z presvedcenia. Nehovorim ze to tie firmy robia pre zisk, ale zasa keby vsetky peniaze putovali tam kam maju, bol by svet o trosicku lepsi.
    Inak drzim palce pri podobnych akciach a prajem viac stastia ako pri tejto spominanej.
    PS: mohol by si na blog.sk tie clanky trosku clenit(pdstavce), lebo sa to zle cita...ale to uz je len taky malicky detail mimo temy:)
    publikované: 05.01.2007 14:52:19 | autor: kurtica (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014